Moet ik de aanslag betalen als ik bezwaar maak?
Je moet de aanslag altijd betalen, ook als je bezwaar maakt. Kennen wij je bezwaar toe, dan ontvang je het betaalde bedrag terug op je rekening.
Kan ik ook schriftelijk bezwaar maken?
Je kunt per post een bezwaar indienen. Leg duidelijk uit waarom je bezwaar maakt. Vermeld je naam, adres, aanslagnummer, telefoonnummer en e-mailadres. Zet ook je handtekening en stuur je bezwaar naar Gemeente Eindhoven, afdeling Belastingen, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven.
Wanneer krijg ik antwoord op mijn bezwaar?
Als je bezwaar maakt vóór 20 november dan handelen wij je bezwaar uiterlijk 31 december af. Deze uiterlijke uitspraaktermijn ligt vast in de wet. Meestal lukt dit binnen 3 maanden. Je ontvangt de uitspaak via post.
Maak je bezwaar na 20 november? Dan handelen wij je bezwaar af binnen 12 weken na de datum die op de aanslag staat. Ook deze termijn ligt vast in de wet.
Kan ik als ondernemer online bezwaar maken?
Je kunt als ondernemer of ZZP'er online bezwaar maken als je aanslagbiljet minder dan 10 aanslagregels bevat.
Als ZZP'er (eenmanszaak) log je in met je eigen DigiD. Als ondernemer log je in met het RSIN (Rechtspersonen Samenwerkingsverbanden Informatie Nummer) van het bedrijf en het aanslagnummer.