Cliëntenraad sociaal domein

De cliëntenraad sociaal domein adviseert het gemeentebestuur, gevraagd en ongevraagd, over het beleid in het sociaal domein van Eindhoven.

Wat doet de cliëntenraad?

Om tot goede adviezen te komen heeft de cliëntenraad veel contact met het werkveld, met andere cliëntorganisaties en met ambtenaren en wethouders. Daarnaast besteedt de cliëntenraad veel aandacht aan deskundigheidsbevordering door scholing, werkbezoeken en congressen.

Waarom is er een cliëntenraad?

Het sociaal domein heeft als doel een sociale stad waarin mensen zoveel mogelijk kunnen meedoen. Sinds 2015 hebben gemeenten in Nederland een veel grotere rol in het sociaal domein. De wet verplicht gemeenten om cliëntenparticipatie te regelen.

De gemeente Eindhoven vindt het belangrijk dat mensen die direct betrokken of afhankelijk zijn van voorzieningen of uitkeringen, invloed hebben op het beleid dat de gemeente bedenkt, ontwikkelt en uitvoert. Het beleid gaat met name om voorzieningen op het terrein van de Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) en Jeugdwet.

Hoe kom ik in contact met de cliëntenraad?

Je kunt contact opnemen met het secretariaat Cliëntenraad Sociaal Domein (CRSD) via het mailadres secretariaat_CRSD@eindhoven.nl of het adres Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven. Meer informatie, onder andere over de leden, uitgebrachte adviezen en jaarverslagen vind je op de website van de Cliëntenraad Sociaal Domein.

Stel je vraag