Hoe kan ik inloggen?
Vraag je namens een stichting of organisatie subsidie aan dan log je in met eHerkenning. Vraag je als particulier subsidie aan dan log je in met jouw eigen DigiD.
Voor een nieuwe subsidieaanvraag ga je naar de pagina Subsidies. Daar kies je de subsidie die je wil aanvragen en volgt de methode die beschreven staat.
Wil je een al gestarte aanvraag verder bewerken of de status of correspondentie met de gemeente bekijken ga dan via mijnsubsidie.eindhoven.nl naar het subsidieportaal. Log daar op dezelfde manier in zoals je eerder inlogde: met eHerkenning als daarmee eerder ingelogd hebt en met DigiD als je dat eerder gebruikte om in het subsidieportaal te komen. Alleen dan kom je in je eigen dashboard op het subsidieportaal en kun je je aanvraag volgen en/of terugvinden.
Kan ik tussentijds mijn aanvraag opslaan?
Ja, dat kan via de grijze knop ‘Concept opslaan’. Wij raden je sowieso aan om tijdens het invullen regelmatig op te slaan. Om later terug te gaan naar een je (gestarte) aanvragen, de status van je lopende aanvragen en je correspondentie met de gemeente, log je op dezelfde manier in als je eerder inlogde: met eHerkenning als je dat gebruikte en met DigiD als je daar eerder mee ingelogd hebt.
Ik was al bezig met een aanvraag. Hoe kom ik daar terug?
Was je al begonnen met de aanvraag dan is die opgeslagen in mijnsubsidie.eindhoven.nl. Log daar op dezelfde manier in zoals je eerder inlogde: met eHerkenning als je daarmee eerder ingelogd hebt en met DigiD als je dat eerder gebruikte om in het subsidieportaal te komen. Dan kom je in je eigen dashboard op het subsidieportaal en vind je jouw (gestarte) aanvragen, de status van je lopende aanvragen en je correspondentie met de gemeente.
De ‘rode knop’ op de informatiepagina op de website van de gemeente brengt je naar het subsidieportaal. De ‘rode knop’ opent een nieuwe lege aanvraag.
Ik was bezig in het subsidieportaal/met een aanvraag en nu heeft het systeem mijn aanvraag gesloten. Wat nu?
Als je 15 minuten niet actief geweest bent in het subsidieportaal dan logt het systeem je uit. Je kunt dan terug naar waar je mee bezig was via mijnsubsidie.eindhoven.nl.
Staan mijn ‘oude’ aanvragen ook in het systeem?
Ja, we hebben je eerdere aanvragen in het nieuwe subsidieportaal gezet.
Hoe vind ik mijn ‘oude’ aanvragen?
Dat is afhankelijk van of je de eerdere aanvraag als particulier of als organisatie hebt gedaan. We hebben aan alle eerdere aanvragen een kenmerk gegeven: particulier of organisatie. Als je nu inlogt met eHerkenning dan zie je alleen de aanvragen die je eerder als organisatie hebt ingediend. Wil je je aanvragen inzien die je als particulier hebt ingediend? Log dan in met DigiD. Dan kun je de aanvragen zien die je als particulier hebt gedaan. Omgekeerd geldt het zelfde. Wil je de eerdere aanvragen inzien die je als organisatie hebt ingediend? Log dan in met eHerkenning. Je ziet dan de eerdere aanvragen die je als organisatie hebt gedaan.
Ik heb het verkeerde bestand geüpload. Wat nu?
Sla je aanvraag op via de grijze knop ‘Concept opslaan’. Ga dan terug naar de vraag waarbij je het verkeerde bestand geüpload hebt. Verwijder nu het bestand met het ‘prullenbak-icoontje’. Daarna kun je het
Wanneer moet mijn aanvraag binnen zijn?
Uitzondering: de jaarlijkse subsidies Gebiedsgericht werken voor de actiegebieden moeten vóór 1 januari 2024 binnen zijn. De actiegebieden zijn:
|
Wie kan met DigiD en wie met eHerkenning inloggen?
Om het nieuwe subsidieportaal te kunnen gebruiken, moeten organisaties en verenigingen die staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel inloggen met eHerkenning. eHerkenning is DigiD voor organisaties, verenigingen etc.
Particulieren die subsidie willen aanvragen, loggen in met hun eigen DigiD.
Hoe kan ik subsidie aanvragen?
Je vindt de meeste subsidies van de gemeente op de pagina Subsidies.
Voor activiteiten op het gebied van kunst en cultuur kun je subsidie aanvragen bij Stichting Cultuur Eindhoven. Meer informatie over de diverse mogelijkheden vind je op cultuureindhoven.nl.
Het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE) regelt de subsidies voor amateurkunst.
Wil je voor een evenement subsidie aanvragen ga naar de pagina Evenement organiseren.
Wat als ik als vrijwilliger activiteiten uitvoer?
Als je activiteiten uitvoert in een buurthuis of organisatie, vraag dan het bestuur/de organisatie om de subsidie aan te vragen. Voer je zelfstandig als particulier activiteiten uit dan kun je zelf subsidie aanvragen en inloggen met jouw eigen DigiD. Kijk op de pagina Subsidies.
Waarom eHerkenning?
We gebruiken eHerkenning om ervoor te zorgen dat de aanvragen en communicatie veilig en betrouwbaar verlopen. eHerkenning komt tevens voort uit de Wet Digitale overheid. eHerkenning is de DigiD voor organisaties en stichtingen etc.
Hoe kom ik aan eHerkenning?
Organisaties die ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel loggen in met eHerkenning betrouwbaarheidsniveau 3. Daarvoor moeten zij een betaald abonnement afsluiten bij een van de 6 door de overheid erkende leveranciers:
- Reconi Aanvraag eHerkenning EH3 - Reconi
- Kpn eH3 eHerkenning | KPN Zakelijk
- We . ID EH3 - We-ID
- Z login eHerkenning niveau 3 aanvragen | Straks onmisbaar, nu verkrijgbaar. (zlogin.nl)
- QuoVadis Nu eHerkenning aanvragen | inloggen bij alle overheidsinstanties (qv-eherkenning.nl)
- Digidentity eHerkenning (digidentity.eu)
Wat kost eHerkenning?
De kosten voor eHerkenning zijn jaarlijks tussen €40,- en €45,- (en bij een 3-jarig abonnement €30,- per jaar).
Krijgen we de kosten van eHerkenning gecompenseerd?
Ja, je kunt de kosten van eHerkenning opnemen in jouw subsidie-aanvraag onder ‘organisatiekosten’.
Kan ik ook zonder computer subsidie aanvragen?
We raden iedereen aan gebruik te maken van het subsidieplatform. Kom je er echt helemaal niet uit en heb je niemand in je omgeving die kan helpen, neem dan telefonisch contact met ons op (14 040). We zoeken dan samen met jou naar een oplossing.
Bij mij werkt het subsidieportaal niet. Hoe kan dat?
Het subsidieportaal werkt niet goed op verouderde browsers. Download de laatste of een na laatste versie van Chrome, Firefox, Edge, Safari of Internet Explorer (vanaf versie 11).
Gaan alle aanvragen via het nieuwe systeem?
Momenteel gaan al ± 80% van de aanvragen via het subsidieportaal. In de toekomst gaan alle aanvragen via het subsidieportaal.
Verandert nu ook de manier van subsidie aanvragen?
Wat er verandert is vooral dat je eerst moet inloggen met eHerkenning of DigiD om de aanvraag te kunnen doen. Verder is er niet veel veranderd. De (digitale) formulieren die we voorheen gebruikten zijn ‘vertaald’ naar het subsidieportaal. De vragen die je moet beantwoorden zijn op hoofdlijnen hetzelfde.
Ik wist er niks van. Hoe kan dat?
We hebben alle bestaande subsidierelaties enkele malen via e-mail geïnformeerd over het nieuwe online subsidieportaal en het inloggen met eHerkenning. Vooral ook omdat eHerkenning aanvragen 2 weken kan duren.
Waarom stapt de gemeente over naar een online subsidieportaal?
Het nieuwe subsidieportaal zorgt ervoor dat inwoners en bedrijven in Eindhoven veilig en betrouwbaar kunnen inloggen om subsidie aan te vragen en met de gemeente te corresponderen over aanvragen. Het portaal vervangt de brieven en mails. In het subsidieportaal kunnen subsidies worden aangevraagd, staat alle informatie over (eerdere) subsidieaanvragen en kan de gebruiker vragen stellen. Voor de gemeente heeft het nieuwe subsidiesysteem onder andere het voordeel dat het alle informatie direct in het gemeentelijke archief opslaat.