Wanneer vraag ik een evenementenvergunning aan en wanneer hoef ik alleen een melding te doen?
Voor het organiseren van een evenement heb je een evenementenvergunning nodig. Organiseer je een klein evenement voor minder dan 250 bezoekers? Dan is het doen van een melding vaak voldoende. Verder mag het evenement niet langer duren dan één dag en vindt het evenement plaats tussen de in het besluit genoemde tijden. Vul deze beslisboom in om te bepalen of je een evenementenvergunning nodig hebt of dat het melden van een evenement voldoende is.”
Twijfel je nog of een melding voldoende is voor jouw evenement, dan kun je contact opnemen met Eindhoven247. Zij kunnen helpen vast te stellen of een melding voldoende is. Je kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar info@eindhoven247.nl of te bellen met het loket evenementen 040 – 707 40 49.
Hoe lang voor het evenement maak ik een melding?
Je kan op zijn vroegst 26 weken voor het evenement een melding maken. Je doet de melding op zijn laatst 4 weken voor het evenement.
Wat kost het doen van een melding?
Het doen van een melding is gratis.
Wat gebeurt er nadat ik een melding heb gedaan?
Als je 10 werkdagen na het doen van de melding niets hebt gehoord, mag het evenement doorgaan. Anders nemen wij binnen 10 werkdagen contact met je op.
Let op: De burgemeester mag verleende vergunningen intrekken als er volgens informatie van de politie een reden voor is.
Op grond waarvan kan besloten worden dat het evenement niet door mag gaan?
Als er zorgen zijn over verstoring van de openbare orde en veiligheid, heeft de burgemeester het recht om het evenement binnen 10 werkdagen na ontvangst van de melding te verbieden.
Let op: De burgemeester mag verleende vergunningen intrekken als er volgens informatie van de politie een reden voor is.
Het lukt niet om online een melding te doen. Wat moet ik nu doen?
Je kunt contact opnemen door een e-mail te sturen naar evenementen@eindhoven.nl. Je kunt ook bellen naar 14040 en vragen naar het cluster evenementen van de afdeling Expertise Veiligheid. Dan helpen we je verder met de melding.
Ik heb nog vragen, kan ik contact opnemen?
Heb je vragen over je melding? Dan kun je contact opnemen door een e-mail te sturen naar evenementen@eindhoven.nl. Je kunt ook iedere werkdag tussen 09.00u en 11.00u bellen naar 14040 en vragen naar het cluster evenementen van de afdeling Expertise Veiligheid.
Heb je nog geen melding gedaan dan kun je contact opnemen met Eindhoven247. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@eindhoven247.nl. Je kunt ook bellen met het loket evenementen 040 – 707 40 49.