Chat met ons

Heldere taal

Onze post is (nog) niet altijd makkelijk te lezen. Krijg je van ons een onduidelijke brief, met moeilijke woorden, veel te lange zinnen, vaktaal of afkortingen? Laat het ons weten! 

Hoe meld je een onduidelijke brief?

Je kunt een onduidelijke brief op drie manieren bij ons inleveren:

  1. Meld de brief digitaal via een digitaal formulier
  2. Kom naar het Inwonersplein en stop ‘m in de rode brievenbus
  3. Bel naar 14 040 en laat ons klantcontactcentrum weten wat er beter kan
     

Wat doen we met de brief?

Na jouw inzending bekijken we de brief. Kan het inderdaad eenvoudiger en beter? Dan passen we de brief aan samen met de afdeling. Binnen twee weken laten we je weten wat we met de brief hebben gedaan.

Geen bezwaar of uitstel

Het melden van een onduidelijke brief is geen officieel bezwaar tegen een besluit van de gemeente. Je krijgt ook geen uitstel van het besluit of de termijn om bezwaar te maken. We passen het deel van de brief aan dat je onduidelijk vindt, om onze service te verbeteren. Aan de inhoud of gevolgen van de brief verandert niets.