Chat met ons

Factuurvereisten Gemeente Eindhoven

Om uw factuur zo snel mogelijk te kunnen verwerken moeten facturen aan onderstaande eisen voldoen.

1. De wettelijke vereisten vanuit de belastingdienst

  • Volledige naam en adres van u en die van de gemeente Eindhoven (zie gegevens hieronder)
  • Btw-identificatienummer
  • KVK-nummer
  • Factuurdatum
  • Factuurnummer
  • Datum en hoeveelheid levering goederen en/of diensten
  • De vergoeding exclusief BTW (bij aantal maal prijs, ook eenheidsprijs aangeven)
  • Toegepast BTW tarief
  • Totaal bedrag BTW per toegepast tarief
  • Totaal bedrag inclusief BTW
  • Zie: Aan welke eisen moeten facturen voldoen voor uw btw-administratie? (belastingdienst.nl)

2. Aanvullende factuureisen vanuit de gemeente

  • Het IBAN rekeningnummer van de leverancier.
  • Voor ondernemers in het buitenland gevestigd:  het BIC nummer van de bank.
  • Factuuradres van de gemeente: gemeente Eindhoven, Stadhuisplein 1, 5611 EM Eindhoven.
  • Een recente factuurdatum (niet ouder dan 5 dagen).
  • Vermelding van de afdeling (of naam) van de opdrachtgever binnen de gemeente.
  • Bij bestellingen/orders: het inkoopordernummer van de gemeente. Dit staat op uw orderbevestiging.
  • Een digitale factuur in UBL formaat (e-factuur) of een factuur in PDF formaat (max. 10 MB).
  • Uw digitale factuur ontvangen wij bij voorkeur via het Peppol netwerk. Per email kunt u uw factuur versturen via factuurportal@eindhoven.nl.
     

Facturen die per email worden gestuurd aan medewerkers worden niet in behandeling genomen.
Wij betalen facturen binnen 30 dagen nadat wij deze ontvangen hebben.