Je kunt aanpassen uit welk gebied rondom jouw adres je berichten wil ontvangen. Dat kan zijn alleen uit jouw buurt maar natuurlijk ook uit heel Eindhoven. Kijk voor meer informatie over 'Berichten over uw Buurt' op de website van MijnOverheid. Daar vind je ook een video met meer uitleg.
Veelgestelde vragen
Waarom krijg ik een e-mailbericht van Overheid.nl met 'Berichten over uw Buurt'?
De overheid wil je actief informeren over bekendmakingen die gaan over je eigen woonomgeving, zodat je hiervan altijd op tijd op de hoogte bent. Hiermee wordt duidelijk hoe je inspraak kunt uitoefenen of bezwaar kunt indienen. Als je de mails niet wil ontvangen kun je de berichten ook eenvoudig opzeggen.
Hoe kan ik mij afmelden voor 'Berichten over uw Buurt'?
Dat kan via de afmeldlink die onderaan het e-mailbericht staat.
Je kunt je ook afmelden via de website van MijnOverheid. Neem hiervoor de volgende stappen:
- Ga naar de website van MijnOverheid.
- Log in met je DigiD.
- Ga naar 'Wonen' en daarna naar 'Berichten over uw Buurt'.
- Volg de instructies op de website.
Kan ik me ook aanmelden zonder een account bij MijnOverheid?
Ja, via de website van Overheid.nl kun je je aanmelden voor de e-mailservice met bekendmakingen rondom een zelfgekozen adres.
Mag Overheid.nl mijn e-mailadres gebruiken voor het versturen van de 'Berichten over uw Buurt' e-mail?
Ja, dit is geregeld in de Bekendmakingswet en het Besluit verwerking persoonsgegevens generieke digitale infrastructuur.
Kan ik ook ‘Berichten over uw Buurt’ ontvangen als ik jonger ben dan 25 jaar?
Ja, dat kan door je op Overheid.nl aan te melden voor de e-mailservice bekendmakingen rondom een zelfgekozen adres (overheid.nl).
Heb je nog een andere vraag? Kijk dan bij de veelgestelde vragen op de website van MijnOverheid.