Wat moet ik meesturen bij het indienen van een schadevergoeding?
Stuur de volgende documenten mee als je een schadeclaim indient:
- Een bewijs van de opgelopen schade;
- Eventuele ondertekende getuigenverklaring(en) en proces-verbaal van de politie.
Hoe wordt mijn aansprakelijkstelling/schadeclaim behandeld?
Wij beoordelen de schadeclaim. Als het nodig is, vragen we om aanvullende informatie. Is er inderdaad sprake van schade door schuld van de gemeente, dan worden jouw kosten geheel of gedeeltelijk vergoed.
Gaat het om grote (letsel)schade? Dan sturen we de claim door naar onze verzekeraar. Je krijgt hiervan bericht. De verzekeringsmaatschappij handelt jouw aanvraag vervolgens af.
Als wij vinden dat er geen sprake is van schade door onze schuld, dan wordt je verzoek afgewezen. Je ontvangt dan van ons een brief waarin we uitleggen waarom.
Ik ben ondernemer en heb door werkzaamheden minder inkomsten. Kan ik ook een claim indienen?
Had je als ondernemer minder inkosten omdat er bij jou aan de weg werd gewerkt? Dan kun je de gemeente niet aansprakelijk stellen. Wel kun je dan een aanvraag doen voor de ‘consignatievergoeding’, een soort bereikbaarheidsvergoeding. Stuur daarvoor een brief aan de gemeente Eindhoven, sector Realisatie en Beheer, Postbus 90150, 5600 RB Eindhoven. Vermeld in je brief dat het gaat om een consignatievergoeding.
Ik heb nog vragen, kan ik contact opnemen?
Je kunt bellen met de afdeling Verzekeringen, telefoonnummer 14 040 (op werkdagen bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur). Mailen kan ook naar schade@eindhoven.nl.